“Interim management blijft een people business”
“De interim management providers zullen in de toekomst meer toegevoegde waarde moeten leveren”, zegt Boudewijn Dupont, ceo van het interim managementbureau 3W. “De human touch tijdens het selectieproces blijft onontbeerlijk.”
” 3W heeft elke maand een instroom van een zeventigtal nieuwe interim managers. Wat ons onderscheid van de concurrent is dat wij persoonlijk contact belangrijk vinden. Wij willen onze interim managers echt leren kennen”, getuigt Boudewijn. “Daarom nodigen we hen uit op gesprek. Alleen zo ontdek je de noden in de markt en kan je diensten leveren die een verschil maken.”
Kennis delen
“Ik doe zelf ongeveer vijftien interviews per week. Veel van de interim managers die ik interview, vertellen mij dat ze vooral internationaal actief waren, waardoor ze geen Belgisch netwerk hebben. Wij helpen hen dan om de juiste contacten te leggen. En daarbij zetten we sterk in op kennisdeling. Onze grootste troef.”
“Via de 3W Executive Club kunnen ze een netwerk uitrollen en kennis delen. Ook al hebben ze een opdracht bij één van onze concurrenten, dan nog kunnen ze beroep doen op onze membership club.”
Community
“De 3W Executive Club is net ontstaan omdat we de verzuchting naar een netwerk meermaals hoorden tijdens de interviews. Net door dat persoonlijk contact hoor je wat er leeft op de markt, waardoor je perfect kunt inspelen op hun noden.”
“Interim managers ontmoeten elkaar graag. Hoewel ze soms in verschillende sectoren vertoeven, kampen ze met gelijkaardige problemen. Je moet ook beseffen dat een interim manager maar tijdelijk aan de slag is bij een organisatie. Hij moet ervoor zorgen dat na zijn vertrek zijn kennis of werk geborgen blijft. Dankzij het netwerk van onze membership club vinden ze de juiste tools om dat te handhaven.”
Human touch
“Ik geloof niet dat de platformen voor interim management een oplossing zijn. “Ik geloof sterk dat de innovaties in HR en een personal touch hand in hand gaan. De bottom line is: interim management blijft een people business.”
“Zeker voor hoger opgeleide profielen blijft de menselijke interactie bij het selectieproces nodig. En ook daarna. Het kwaliteitslabel van de federatie van de HR-dienstverleners Federgon verplicht ons trouwens om onze interim managers regelmatig te evalueren wanneer die aan de slag is bij een klant.”
Bodyshoppers
“Persoonlijke interactie blijft noodzakelijk volgens mij, zowel aan klanten- als aan interim management-zijde. Spelers die puur body shoppen zullen net door dat gebrek verdwijnen uit de markt.”