SLUIT MENU

Flexhuis is officieel van start in de Verenigde Staten: ‘Mijlpaal’

De van oorsprong Nederlandse MSP-dienstverlener Flexhuis is vanaf nu ook actief in de Verenigde Staten. Directeur Frederieke Schmidt Crans: ‘Dit is een cruciaal moment voor het merk Flexhuis.’

De internationale intermediair Nash Squared wil met het merk Flexhuis de Amerikaanse markt veroveren. Vanaf vandaag is de van oorsprong Nederlandse MSP-dienstverlener ook actief in de Verenigde Staten (VS).

Directeur Frederieke Schmidt Crans van Flexhuis noemt het een ‘mijlpaal’ en ‘een cruciaal moment voor het merk’.

“De VS zijn toonaangevend op het gebied van hybride talentmodellen en vaste en tijdelijke arbeid werden al jaren effectief in evenwicht gehouden”, vertelt ze. “Nu schakelen meer middelgrote bedrijven over op tijdelijke arbeid. Onze missie is werving en beheer van talent te vereenvoudigen en stroomlijnen.”

Middelgrote organisaties

Flexhuis richt zich vooral op middelgrote organisaties in de VS. Volgens ceo Bev White van Nash Squared is Flexhuis een mooie aanvulling op het bestaande aanbod. “Afgelopen drie jaar is Nash Squared aanzienlijk gegroeid in de VS. We bieden al veel oplossingen, van talentacquisitie via onze merken Harvey Nash en Spinks tot technologische oplossingen via ons merk NashTech. Met de lancering van Flexhuis ronden we dit dienstenaanbod af.”

Hij benadrukt dat steeds meer Amerikaanse bedrijven tijdelijke arbeidskrachten inzetten. “Via Flexhuis kunnen we deze organisaties helpen om dit talent beter te beheren.”

Flexhuis wil de wereld veroveren

Nash Squared nam Het Flexhuis vorige zomer over en sindsdien is er al veel gebeurd. In januari kondigden ze hun gezamenlijke ambitie aan in een interview op ZiPconomy: “We willen wereldwijd uitrollen met het merk Flexhuis.”

De uitbreiding begon in België en het Verenigd Koninkrijk. Wat maakt Het Flexhuis interessant voor internationale klanten? “Het praktische, flexibele MSP-model van Het Flexhuis past goed bij middelgrote inleners, bedrijven waarvoor de traditionele MSP-formule ‘te zwaar’ is”, zei managing director Occo Lijding van Harvey Nash Nederland toen. “We kunnen maatwerk bieden. Deze hybride vorm van MSP-dienstverlening zie je nog weinig over de grens.”

Redactie / Rédaction / Editors NextConomy Bekijk alle berichten van NextConomy