"Exploring the future of work & the freelance economy"
SLUIT MENU

GIGHOUSE ontwikkelt digitaal matchingplatform met cultural fit

GIGHOUSE staat synoniem voor een digitaal matchingplatform dat niet alleen focust op competenties en skills, maar ook streeft naar een ‘cultural fit’ tussen freelancer en opdrachtgever. Welkom nieuwe NextConomy-partner.

Om perfect op de noden in te spelen van freelancers heeft GIGHOUSE, een dochteronderneming van House of HR, een marktonderzoek uitgevoerd dat de Belgische freelancemarkt in kaart bracht. Op basis van dat onderzoek heeft het freelanceplatform een mobiele applicatie ontwikkeld die eenvoudig, transparant én oog heeft voor het menselijk aspect.

Oog voor menselijk aspect

“Bij GIGHOUSE vinden wij het heel belangrijk om een volledig beeld te krijgen van onze freelancers. Naast hun competenties en talenten houden wij ook rekening met hun persoonlijkheid en hun wensen”, zegt Naomi Van Obbergen, consultant. “Dat geldt ook voor opdrachtgevers zodat we een perfecte match kunnen maken.”

Overname administratieve last

“Daarnaast hebben we er bewust voor gekozen om de administratieve taken van de freelancer over te nemen zodat zij zich kunnen focussen op wat ze effectief goed en graag doen. Het hele pakket dat wij aanbieden, is voor freelancers trouwens gratis”, vervolgt Naomi.

First cure then pay-formule

“Het zoeken naar de juiste kandidaten kost vandaag heel veel tijd en geld. Dat nemen wij deels uit handen van kmo’s en grote ondernemingen”, zegt Melanie Deblanc, Business Development Manager. “Wij bieden de opdrachtgever geen honderd mensen aan, maar de drie meest geschikte kandidaten die meteen aan de slag kunnen.”

GIGHOUSE hanteert het first cure then pay-formule. Dat betekent dat bedrijven enkel betalen voor de prestaties die de freelancer levert plus een broker fee. “Onze webapplicatie is heel toegankelijk. Alle info komt terecht op één dashboard. En onze mensen bieden een grote expertise in de niches Digital & Marketing, Human Resources en Sales zodat wij zeker de nood van elke opdrachtgever begrijpen”, getuigt Melanie.

Ratingsysteem

De ambities van GIGHOUSE zijn eindeloos. In eerste fase willen ze nog meer groeien in de niches die ze aanbieden en nog meer investeren in hun mobiele app en webapplicatie. “We willen een ratingsysteem inbouwen waarbij zowel freelancers als opdrachtgevers elkaar kunnen beoordelen”, duidt Melanie.

Partnerships

“Daarnaast gaan we ook heel wat partnerships aan met andere bedrijven om kennis te delen over de freelancewereld. Daarom was het voor ons een no-brainer om in zee te gaan met NextConomy”, sluit Naomi af.

Over GIGHOUSE

GIGHOUSE is een digitaal matchingplatform dat op een snelle en efficiënte manier streeft naar de perfecte match tussen freelancers en opdrachtgevers. Een diepgaande screening en een kwalitatief matchingproces dat rekening houdt met zowel hard skills als cultural fit, zorgt voor duurzame samenwerkingen tussen freelancer en opdrachtgever. Als jongste telg van de House of HR-familie, weet GIGHOUSE human resources om te buigen naar een feilloos digitaal product waar de mens centraal staat. GIGHOUSE is digital and powered by people!

Nathanella Monsaert
Nathanëlla Monsaert is redacteur en grafisch vormgever. Met haar jarenlange ervaring werkt ze elke communicatie uit van A tot Z. Of hoe ze het liever zelf zegt: van A naar Beeld. Ze is een storyteller pur sang en gaat voor NextConomy vooral op zoek naar boeiende verhalen bij freelancers. Bekijk alle berichten van #Nathanella Monsaert