"Exploring the future of work & the freelance economy"

1 Jaar NextConomy. Dat smaakt naar meer!

Het online kennisplatform NextConomy werd een jaar geleden gelanceerd. Oprichters Marleen Deleu en Hugo-Jan Ruts blikken terug. En vooruit.

Een jaar geleden ging de website van NextConomy live. Wat bedoeld was als een soft launch nam al snel een hoge vlucht. Een jaar met veel online publicaties, een snel groeiend aantal lezers die diverse events en webinars volgden. Exploring the future of work & the freelance economy blijft ook het komende jaar het motto, samen met een flink aantal nieuwe partners.

“Nog voor onze lancering kregen we de opmerking dat we met NextConomy de groeiende behoefte beantwoorden aan informatie over nieuwe manieren van werken”, vertelt Marleen Deleu, initiatiefnemer en hoofdredacteur van NextConomy. “Vandaag zijn we trots en oprecht blij om te zien dat de interesse nog groter is dan dat we toen hoopten.”

400 artikels en talloze events

NextConomy publiceerde inmiddels op haar website al bijna 400 artikelen, met nieuws, columns en achtergrondinformatie voor freelancers en opdrachtgevers. De kennisbank wordt de komende maanden nog flink uitgebreid, maar ook daar staan al bijna 100 onderwerpen.

Maar het blijft niet alleen met online kennisdelen. NextConomy organiseerde het afgelopen jaar tal van events: een meetup voor HR- en procurement managers, webinars, workshops en een politieke debatavond. “We gaan zeker op dit elan verder”, zegt Marleen. “We plannen voor het najaar een tweede meetup, enkele workshops en we nemen deel aan de Internationale Week van de Freelancers. Op 16 oktober bieden we bijvoorbeeld een hele dag  gratis webinars aan met relevante informatie om als freelancer nog meer professioneel te werken. “

Unieke toon of voice

Ook Hugo-Jan Ruts, mede-oprichter van NextConomy is trots op wat in één jaar neergezet is. “Natuurlijk hebben we de ervaringen van het Nederlandse platform ZiPconomy gebruikt bij het lanceren van NextConomy. Maar het is ook heel mooi om te zien hoe NextConomy haar eigen dynamiek heeft gekregen: een eigen redactie, de rol van de lokale founding partners, de specifieke noden die onze lezers in België hebben. Dat maakt dat NextConomy echt een eigen tone of voice heeft. Dat is uiteindelijk ook het mooie van ondernemen. De juiste mensen bij elkaar vinden, een gedeelde visie en ambitie ontwikkelen en de dynamiek die dan ontstaat zijn gang laten gaan”, vult hij aan.

Veel nieuwe partners

“Het aantal partners van NextConomy die onze visie en ambitie steunen, is het afgelopen jaar flink gegroeid”, getuigt Marleen. “De komende weken kunnen we nog een paar nieuwe, extra partners aankondigen die hun eigen expertise delen op ons platform.”

De lezers van NextConomy mogen dus ook dit jaar veel kennis en discussies verwachten. On- en offline.

Redactie / Rédaction / Editors
NextConomy

Bekijk alle berichten van NextConomy

Eén reactie op dit bericht