"Exploring the future of work & the freelance economy"
SLUIT MENU

Podcast als contentstrategie: hoe Hays met Triangle Talk zijn netwerk bereikt

Ook je blogs of e-books even beu? Maar wil je toch je expertise tonen? Misschien is een podcast dan wel een idee. Het rekruteringsbedrijf Hays interviewt al verschillende seizoenen lang hun klanten. Host Gunther Malin deelt het verhaal hierachter.

Bestaat het glazen plafond nog? Zijn gepassioneerde werknemers een mythe? Zijn freelancers een meerwaarde voor een bedrijf of vooral een dure grap? In de podcast Triangle Talk  beantwoordt het rekruteringsbedrijf Hays België die en andere vragen tijdens een gemoedelijk gesprek met bedrijfsleiders, arbeidsmarktexperts en professionals.

De podcastreeks Triangle Talk van Hays loopt al vier seizoenen. “We waren destijds op zoek naar een manier om onze content te diversifiëren, zodat we niet altijd alleen blogs of whitepapers publiceerden. Video leek ons te arbeidsintensief. Om een podcast te runnen heb je niet veel nodig: microfoons, een eenvoudig montageprogramma en goede onderwerpen waarover je het wilt hebben,” vertelt Gunther Malin, host en senior manager communications bij Hays België en Nederland.

We kozen voor een format van drie personen: ik als host, een collega als gesprekspartner en een externe gast. Die laatste is vaak een klant of een potentiële klant

“We kozen voor een format met drie personen: ik als host, een collega als gesprekspartner en een externe gast. Die laatste is vaak een klant of een potentiële klant. Door dit format bereiken we zeker onze doelgroep, want onze gasten delen de podcast in hun netwerk.”

Gunther Malin

Populaire afleveringen

“Eén van onze meest populaire aflevering tot nu toe is een recente, over drie generaties op de werkvloer. Daarnaast scoort een van onze eerste afleveringen heel goed, waarin we spraken met de CEO van ICI PARIS XL over vrouwelijk ondernemerschap. We merken dat menselijke topics het steeds goed doen, net als onderwerpen rond geld en financiën.”

“We hebben daarnaast in samenwerking met NextConomy een miniseizoen geproduceerd op de Total Talent Summit, waarin we het onder meer hadden over outsourcing, talentmanagement en MSP.”

Laatste seizoen?

“Dit najaar lanceren we ons vijfde en laatste seizoen. Voor dit seizoen gaan we uitsluitend C-levelprofielen uitnodigen, zoals CEO’s, CFO’s en HR-directeuren. Die koppelen we dan aan C-profielen binnen Hays.”

Gevarieerd aanbod aan onderwerpen

“Hoewel de podcast focust op de niche HR en de arbeidsmarkt, zijn onze onderwerpen gevarieerd en spreken sommige afleveringen ook opdrachtgevers en freelancers aan. Zo hebben we een episode gemaakt over freelancecontracten en behandelden we vragen zoals: wat mag er zeker niet ontbreken in je contract? Hoe onderhandel je? Daarnaast hebben we ook afleveringen over soft skills, tarieven … die voor hen interessant zijn.”

Favoriete afleveringen

Lees ook :

Nathanella Monsaert
Nathanëlla Monsaert is redacteur en grafisch vormgever. Met haar jarenlange ervaring werkt ze elke communicatie uit van A tot Z. Of hoe ze het liever zelf zegt: van A naar Beeld. Ze is een storyteller pur sang en gaat voor NextConomy vooral op zoek naar boeiende verhalen bij freelancers. Bekijk alle berichten van #Nathanella Monsaert