URSA Benelux versterkt werkgeversmerk door samenwerking met Wiggli
URSA Benelux werkt sinds maart 2024 met Wiggli om hun werkgeversmerk te versterken en vacatures digitaal te promoten. Het platform biedt een gerichte rekrutering met een sterke candidate experience en bracht een positieve vibe in de organisatie.
URSA Benelux nam in maart 2024 een nieuwe partner onder de arm om de openstaande vacatures meer digitaal in de verf te zetten en, naast het samenwerken met rekruteringskantoren, ook via een ander kanaal kandidaten aan te trekken. Het bedrijf ging in zee met Wiggli en werd ondersteund in het neerzetten van een sterk werkgeversmerk.
Dimitri Creus, HR Manager bij URSA Benelux, nam het initiatief om een bredere markt van kandidaten te kunnen aanspreken en is een enthousiast gebruiker van het Wiggli-platform. Met de samenwerking wilde hij niet enkel openstaande vacatures ingevuld krijgen maar ook een groter bewustzijn rond URSA Benelux creëren in de kandidatenmarkt.
‘Wie is voor ons als bedrijf dé ideale werknemer?’ is de fundamentele vraag die een antwoord moet krijgen om het employer branding verhaal te schrijven en neer te zetten.
Medewerkers betrekken in vormgeving
Voor Dimitri Creus was het belangrijk dat werkzoekende kandidaten zich herkennen in het bedrijf en zijn medewerkers. “En dat alles begint met een cruciale denkoefening: tot wie wil de organisatie zich richten en wie zoeken we? ‘Wie is voor ons als bedrijf dé ideale werknemer?’ is de fundamentele vraag die een antwoord moet krijgen om het employer branding verhaal te schrijven en neer te zetten.”
Voor de vormgeving van het antwoord werd het bedrijf in beeld gebracht en kregen medewerkers van de verschillende afdelingen van URSA Benelux het woord in een video-interview. Het kunnen en mogen meewerken aan de vormgeving van het werkgeversmerk bracht een positieve vibe binnen de organisatie.
Veel meer dan een vacaturesite
Een werkzoekend kandidaat vindt op de vacaturepagina een volledig verhaal en dat gaat verder dan de vacature. De kandidaat krijgt een blik op het bedrijf en waar het voor staat, de verschillende departementen en krijgt ook een aantal medewerkers te zien en horen.
Op basis van de informatie en de interviews kan de kandidaten een betere inschatting maken van het bedrijf en of dit al dan niet een toekomstig werkgever voor hem of haar zou kunnen zijn.
Waardering voor relevantie en openheid
Het gebruiksgemak van Wiggli is voor Dimitri Creus een meerwaarde van het platform. Hij ziet een absolute tijdsbesparing in de mogelijkheid om bij het plaatsen van een vacature onmiddellijk een duidelijke en specifieke doelgroep te bepalen. Hierdoor worden enkel de voor de functie relevante kandidaten weerhouden en doorgestuurd.
Een tweede aspect dat Dimitri Creus apprecieert is het feit de open databank van kandidaten. Hij kan zelf in de rol van rekruteringsbureau kruipen en op zoek gaan naar kandidaten.
Het platform komt met een kost maar de value for money is groot.
Een breed pakket met een redelijke kostprijs
“Zonder geld kan je het niet doen. Het platform komt met een kost maar de value for money is groot.” Dimitri Creus verwijst naar het huidige klimaat waar de centen steeds belangrijker zijn en waarin wordt geschreeuwd om mensen. Voor hem is ‘the return on investment’ groot.
De dienstverlening bestaat uit voorbereidende meetings om het werkgeversmerk goed neer te zetten en in lijn te brengen met de waarden van de organisatie. De creatie van de vacaturepagina en de relevante content voor elk profiel dat de organisatie zoekt, gebeurt door Wiggli. URSA Benelux dient enkel te reviewen en is eigenaar van de door Wiggli gecreëerde content, ook als de samenwerking mocht stoppen.
Warm platform met aandacht voor candidate experience
Potentiële medewerkers worden meegenomen in een verhaal en Dimitri Creus kan zich voorstellen dat kandidaten zich daardoor meer welkom voelen op het platform. “Het is raar om te zeggen over een IT-platform, maar het is een warm platform”, geeft hij het gevoel dat hij zelf heeft bij het platform mee.
En ook de cijfers stemmen hem positief. Hoewel hij op vandaag nog geen concrete succesverhalen kan meegeven, stelt hij vast dat de campagne meer mensen naar de bedrijfswebsite bracht. Hij vindt het dan ook belangrijk dat het een echte candidate experience is in plaats van een droge vacature en een marketingverhaal.
Dimitri Creus deelt zijn ervaringen met Wiggli tijdens de Total Workforce Summit die op 21 november 2024 in Brussel plaatsvindt. Meer info over de Summit leest u hier.
Over Dimitri Creus
Dimitri is HR Manager bij URSA en ondersteunt de duurzame strategie van het bedrijf om een betere toekomst te creëren – van isolatieoplossingen tot het verbeteren van het welzijn van werknemers. Na een aantal jaren in de financiële wereld te hebben gewerkt, stapte hij over naar HR om zijn carrière verder te ontwikkelen. Dimitri vindt het geweldig om met collega’s om te gaan, het juiste talent aan te trekken en te zorgen voor leer- en ontwikkelingsmogelijkheden voor iedereen. Als Business Partner, People Manager en HR-professional leidt hij verschillende invloedrijke projecten binnen de dynamische wereld van human resources.
Lees ook :