"Exploring the future of work & the freelance economy"

Freelancers zoeken en vinden 2.0

Hoe kan je het juiste tijdelijke talent van een platform als Jellow vinden? Wat maakt deze manier van werven nu net even anders. Mark Willems legt het in dit webinar heel praktisch uit en geeft in de Q&A sessie antwoord op logische vragen.

In een markt waarbij steeds meer bedrijven behoefte hebben aan tijdelijk talent en het aantal freelancers fors groeit wordt de wereld van vraag en aanbod er niet automatisch overzichtelijker op. Waar vind je nu snel en gemakkelijk die mensen die je tijdelijk nodig hebt. En – minstens zo belangrijk – hoe kan je er op vertrouwen dat ze ook de juiste skills hebben.

Het freelance platform Jellow, een netwerk waar opdrachtgevers en freelancers bij elkaar komen, speelt daar op in. Toch is het gebruik maken van een platform als Jellow niet per se een garantie voor succes. Tijdens zijn webinar zoomt Mark Willems, CEO van Jellow België, in op de verschillende opties die opdrachtgevers hebben in de zoektocht naar een freelancer. Op een interactieve manier laat hij zien wat de belangrijkste voor- en nadelen van de verschillende kanalen zijn.

Vragen en antwoorden over nieuwe manier van werven freelancers

Een relatief nieuwe manier van het werven van freelancers zoals Jellow , roept natuurlijk ook vragen op. Mark beantwoordt aan het eind van zijn webinar een aantal van de binnengekomen vragen.

Interessant is de vraag of bedrijven wel de keuze hebben om een beleid te voeren waarbij het inzetten van freelancers wordt ontraden. Ook bij Jellow herkennen ze deze reactie van sommige bedrijven, meestal ingegeven door de perceptie dat de controle weg is door de grootschalige inhuur en dat de kosten fors de pan uit swingen. De groei in het aantal freelancers is echter ingegeven door de zoektocht van individuen om als freelancer hun behoefte aan vrijheid in te vullen. Aan opdrachtgevers om hier op in te spelen en niet zelf hun schaarste te creëren.

Freelancers werven en inzetten via een platform als Jellow kan een garantie zijn tegen schijnzelfstandigheid. Zij voorzien immers een ‘contracting service’. Let wel, niet alle platformen bieden deze dienst, zeker niet de openbare marktplaatsen, verduidelijkt Mark. Zaak dus om goed op te letten wat je vereisten zijn als opdrachtgever bij de keuze van een platform.

Een laatste vraag sloeg op het verdienmodel voor een platform als Jellow. Mark legt uit dat voor platformen de verdienste altijd in de schaalgrootte zit. Een opdrachtgever kan een basisdienstverlening als een abonnement afnemen waarbij voor 250 euro per maand 2 gebruikers onbeperkt kunnen zoeken in de Jellow database met talenten. Voor freelancers zijn de diensten van Jellow gratis.

 

 

Redactie / Rédaction / Editors
NextConomy

Bekijk alle berichten van NextConomy

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *