Nieuwe brand strategie SThree ondersteunt positionering als game changer binnen STEM-sector
SThree is al jaren de overkoepelende organisatie van verschillende go-to-market brands binnen project staffing en recruitment van STEM-profielen. Het voorbije anderhalf jaar werkte de organisatie op internationaal niveau aan een globale rebranding om zich als dé game changer in STEM steviger op de arbeidsmarkt te positioneren.
SThree is een organisatie die de go-to-market merken Computer Futures, Progressive, Real en Huxley herbergt. Het internationale management besloot een nieuwe globale merkenstrategie te implementeren om de link tussen de verschillende merken én de moederorganisatie naar de buitenwereld toe te versterken. De globale rebranding en de uitrol ervan in de 11 verschillende landen waar SThree en haar go-to-market merken actief zijn werd in samenwerking met het externe creatieve bureau SANDBEE gerealiseerd.
Catherine De Caluwe, Country Director SThree Belux, licht deze internationale beweging toe: “Zijn wij makkelijk om business mee te doen en begrijpen mensen, waar ook ter wereld, waar we voor staan?” Het is een belangrijk vraag voor SThree met betrekking tot de veranderende vraag van bedrijven in de arbeidsmarkt.
“Het is onze ambitie om voor bedrijven een ‘one stop shop’ te zijn voor hun uitdagingen op het gebied van STEM workforce.” – Catherine De Caluwe
Een nieuwe merkenstrategie in lijn met de ambitie
SThree wil vanuit een holistische aanpak een workforce consultant zijn voor haar klanten: “Het is onze ambitie om voor bedrijven een ‘one stop shop’ te zijn voor hun uitdagingen op het gebied van STEM workforce.” En dat begint bij het creëren van synergiën tussen de verschillende merken.
Waar voorheen de verschillende merken onder de SThree-paraplu zich vooral richtten op project staffing als vaste aanwervingen, wordt de dienstverlening uitgebreid met een aanbod in consultancy en projectwerk. De focus blijft liggen op IT, Engineering en Life Science.
Game changers in STEM
“We willen bij SThree ten allen tijde de hartslag van de STEM-wereld voelen. We willen weten wat daar gebeurt om zo de toekomst een stapje voor te kunnen zijn.”, zo benoemt Catherine De Caluwe de wens van de organisatie om hun klanten te ondersteunen wij het waarmaken van hun ambities.
Het identificeren en nauw opvolgen van trends is daarbij uitermate belangrijk om als expert ter zake klanten te kunnen adviseren.
“Dit uiteraard gelinkt aan de ambitie van de talenten waar de organisatie mee werkt want het aanbieden van een nieuwe job of een nieuw project kan voor iemands carrière game changing zijn.” Catherine De Caluwe ziet ook bepaalde digitaliseringsprojecten een significante betekenis hebben voor hoe de wereld van werk en morgen eruit zou kunnen zien.
Een familie van merken om morgen voor te zijn
‘Outpace Tomorrow, Together’ is het credo van SThree.
Om morgen effectief voor te kunnen zijn, is het belangrijk om samen te werken. Zowel met klanten, met talenten als over de merken heen.
In België bestaat de merkoverschrijdende aanpak al langer en gaan de verschillende merken complementair naar de markt. Met de nieuwe globale merkenstrategie streeft SThree ernaar wereldwijd naar de markt te stappen met de House of Brands. En dit ligt volledig in lijn met de ambitie van de organisatie én met hoe er intern al samengewerkt wordt.
Sluitstuk van een jarenlange samenwerking
“De partijen waar we in de verschillende landen mee samenwerken mogen de verwachtingen die ze van onze organisatie hebben aanhouden”, zo benadrukt Catherine De Caluwe. “We blijven streven naar lange termijn relaties, blijven onze STEM-expertise aanhouden en zullen nog altijd snel en nauwkeurig zijn.”
Zelf ziet ze de internationale rebranding als het sluitstuk van hoe de verschillende merken binnen de organisatie al jaren intern samenwerken: vanuit een kruisbestuiving om de klant steeds vanuit eenzelfde aanpak, eenzelfde filosofie en dezelfde waarden te bedienen.
Lees ook :