"Exploring the future of work & the freelance economy"
SLUIT MENU

Ondernemen in crisistijd: ondernemers delen hun strategieën

Auteur Femke Hogema interviewde voor haar boek ‘Ondernemen in crisistijd’ tal van ondernemers die de crisis goed doorstaan en werkte hun waardevolle strategieën uit.

Manage je mindset, manage je cash, zorg voor een sterk fundament, handel snel en met lef en investeer in relaties. In haar boek ‘Ondernemen in crisistijd’ geeft auteur Femke Hogema inspiratie, tips en tools om je zaak door deze moeilijke tijd te loodsen.

Op 3 weken geschreven

Ondernemer, auteur en spreker Femka Hegema kreeg op 17 april 2020 een mailtje van de uitgeverij van Duuren Management met de vraag of ze op 3 weken tijd een boek kon schrijven over het ondernemerschap in crisistijd. En zo geschiedde. Ze interviewde in sneltempo tientallen ondernemers die de crisis overleven of zelfs gebruiken als springplank naar succes.

Met het boek wil ze alle ondernemers een hart onder de riem steken. Want piekeren heeft nog nooit iemand verder gebracht. Wat staat je dan wel te doen?

Survive

Niks doen is geen optie. Verlammen is een gouden recept om op een faillissement af te stevenen. Hoe kom je dan wel door deze crisis heen? En misschien nog belangrijker: hoe creëer je een bedrijf en financiële situatie waarmee je een volgende crisis beter aankunt?

Thrive

Waar sommige bedrijven zich focussen op overleven, gebruiken andere de crisis als springplank naar succes. Hun omzet schiet de lucht in en ze behoren vanaf nu tot de Champions League in hun branche.

Stop

As ondanks al je inspanningen je bedrijf niet levensvatbaar (meer) is, is stoppen nu wellicht het beste alternatief. Hoe doe je dat op een goede manier?

Neem het heft dus in eigen handen en kom sterk uit deze crisis, dat is de boodschap van het boek ‘Ondernemen in crisistijd’.

Het boek Ondernemen in crisistijd van Femke Hogema is verkrijgbaar bij Managementboek.nl voor €20,00.

Nathanella Monsaert
Nathanëlla Monsaert is redacteur en grafisch vormgever. Met haar jarenlange ervaring werkt ze elke communicatie uit van A tot Z. Of hoe ze het liever zelf zegt: van A naar Beeld. Ze is een storyteller pur sang en gaat voor NextConomy vooral op zoek naar boeiende verhalen bij freelancers. Bekijk alle berichten van #Nathanella Monsaert