Waarom is jouw bedrijf succesvol?

Marleen Deleu door
Geen reacties
Waarom is jouw bedrijf succesvol?

Wat maakt dat sommige bedrijven succesvol zijn en anderen niet
Jarenlange ervaring met allerlei organisaties leert dat klanten de stuwende kracht zijn in bedrijven, maar dat medewerkers de cruciale sleutel tot succes zijn.

Aan een kant wil je je als bedrijf steeds meer onderscheiden van de concurrentie door de kwaliteit van je diensten steeds meer te verhogen. Je wilt steeds meer toegevoegde waarde voor je klant aanbieden. Zo ga je jaar na jaar groeien, simpel toch?

Niet dus! Helaas, moet je als organisatie ook het spel van de markt spelen: je moet ook steeds sneller of goedkoper (of beide) je diensten aanbieden! Kan je plannen wanneer je klant beroep zal doen op je diensten of producten? Steeds minder! Ten minste, ik heb de overgrote meerderheid van mijn klanten steeds opnieuw horen beweren dat de klantvraag bijna onvoorspelbaar geworden is. We leven meer en meer in een 24/7 economie waarin de klant ‘any place, any time’ beslist.

Het slim en flexibel plannen van personeel maakt bedrijven succesvol.

Succesvolle organisaties organiseren hun personeel zo dat ze in alle omstandigheden voldoende lenig en wendbaar zijn. Ze hebben steeds de juiste mensen met de juiste competenties in de juiste aantallen aan boord.

Maar er is meer, slimme organisaties zorgen ook dat hun medewerkers zelf lenig en wendbaar zijn. Ze luisteren naar de eigen noden en wensen van hun medewerkers en laten ze meedenken in hoe de klant meer en betere dienstverlening kan krijgen. Op die manier verhogen ze de betrokkenheid van de medewerkers bij het vinden van oplossingen voor de klanten.

En jouw organisatie? Hoe lenig is jouw organisatie?

Sta daarom even stil bij deze twee vragen:

  1. Ondersteunt de manier waarop het personeel wordt ingezet de bedrijfsstrategie? Lossen we met onze huidige manier van organiseren de toekomstige klantvragen op?
  2. Wat heeft het bedrijf nog nodig om meer wendbaar en lenig te worden en zo aan slagkracht te winnen?

Succes!

Over de auteur
Marleen Deleu

Over Marleen Deleu

Marleen Deleu – Director Trends & Insights NextConomy – on a mission to bring insights and expertise to the freelance workforce and users of contingent labor in Belgium

Bekijk alle berichten van Marleen Deleu >