"Exploring the future of work & the freelance economy"
SLUIT MENU

Het coronavirus: wat bij overmacht?

Wanneer is er sprake van een contractuele wanprestatie? Wat als je niet tijdig bij je klanten kan leveren? Wat als mijn klant niet meer kan betalen? Krijg ik mijn voorschot terug … Het advocatenkantoor Monard Law informeert je over alle mogelijke scenario’s wanneer jij of de andere partij de contractvoorwaarden schendt.

De maatregelen van het coronavirus zorgen voor veel problemen bij zelfstandigen, leveranciers en klanten. Op haar website informeert het advocatenkantoor Monard Law over wat je kan doen en wat de gevolgen zijn wanneer één van de partijen het contract niet kan naleven:

  • Wanneer is er sprake van een contractuele wanprestatie?
  • Check de contractuele afspraken
  • Overmacht
  • Imprevisie
  • Wat als ik mijn klanten niet (op tijd) kan beleveren?
  • Wat als mijn klanten mij niet kunnen betalen?
  • Wat als mijn klanten hun bestelling annuleren?
  • Wat als ik niet WIL leveren?
  • Wat met prestaties die reeds geleverd werden?Kan ik de uitvoering van contracten met klanten opschorten?
  • Wat als mijn leverancier mij niet (op tijd) kan beleveren?
  • Wat als ik mijn leverancier niet kan betalen?
  • Wat als ik mijn bestelling bij mijn leverancier wens te annuleren?
  • Wat als mijn leverancier haar prijzen wenst te verhogen?
  • Krijg ik mijn voorschot terug?

Lees het volledige artikel op de website van Monard Law: Commerciële contracten.

Specialisten van Monard Law delen hier hun kennis op het gebied van arbeidsrecht en sociaal zekerheidsrecht. Zowel voor individuele freelancers als voor hun opdrachtgevers. Bekijk alle berichten van Monard Law