"Exploring the future of work & the freelance economy"
SLUIT MENU

Hoe zet je social media professioneel in?

Met social media verhoog je de zichtbaarheid van je producten en diensten en dat vaak met een beperkt budget. Het vraagt alleen wat tijd. Enkele tips:

1. Wees consequent

Besluit op voorhand hoeveel en waar je gaat posten en hou je daaraan. Je volgers en bezoekers weten dan snel wat ze van jou mogen verwachten. Beslis dus wanneer je wat waar gaat posten en noteer dit in een contentplan.

Met platformen zoals Hootsuite kan je zelf bepalen wanneer welke content gepubliceerd wordt en op welk platform.

2. Wees actief op zoveel mogelijke platformen

Misschien ben je veel meer actief op Facebook dan op LinkedIn en heb je zelf geen Twitter-account, maar je (potentiële) klanten wel. Om iedereen uit je doelgroep te bereiken moet je toch aanwezig zijn op de meest populaire platformen: Facebook, Twitter en LinkedIn. En werk je in de creatieve sector, dan maak je ook het best een account aan op Instagram en Pinterest.

3. Plaats unieke content op elk platform

Velen maken de fout om op elk platform dezelfde content te plaatsen. Dat is verkeerd. Elk platform heeft zijn eigen karakter.

Facebook. Post minstens één keer per dag en voeg bij elke post een beeld bij en een call-to-action. Stel een vraag of sluit je bericht af met een mening die zeker reacties uitlokt.

Twitter. Tweet minstens vijf keer per dag om er zeker van te zijn dat toch één van je tweets opgepikt wordt want in Twitter verdwijnt je bericht snel in de feed. Plaats bij elk bericht één of twee hashtags, een beeld en eventueel een link naar je blog of website.

LinkedIn. Op LinkedIn vind je vooral de professionals terug. Probeer om toch meerdere keren per week aanwezig te zijn op dit platform. Met interessante posts toon je jouw expertise.

Instagram en Pinterest. Ben je actief in de creatieve sector? Dan heb je beeldmateriaal genoeg om te delen op Instagram en Pinterest. Toon je producten of hoe het er aan toe gaat achter de schermen. Publiceer minstens één keer per dag.

Terug naar het overzicht