"Exploring the future of work & the freelance economy"

Top 5 tijdsregistratietools inclusief facturatie

Ben je op zoek naar een tool waarmee je eenvoudig je werktijd registreert en factureert? Deze vijf programma’s werden getipt door freelancers zelf.

Op de markt bestaan er tal van programma’s en apps waarmee je vlot bijhoudt hoelang je aan een opdracht werkt en met een paar klikken die werktijd ook factureert. Dit is de top 5, gekozen door freelancers.

1. Toggl

Toggl is een eenvoudig en flexibel urenregistratiesysteem met ondersteuning voor meerdere apparaten. De app genereert rapporten en tijdgebruiksgrafieken met een optie om tijdlogboeken als Excel-spreadsheets te exporteren, wekelijkse rapporten via e-mail te ontvangen of openbare rapporten te delen met klanten om meer transparantie te bieden.

Je kan een demo aanvragen. Gratis pakket beschikbaar.

2. Timechimp

Met Timechimp registreer je eenvoudig uren, uitgaven en ritten. Alles wordt opgeslagen in een handig overzicht en je krijgt ook inzicht in je uitgaven. Daarnaast synchroniseer je je klantgegevens en hou je je boekhouding op orde.

Deze software is in het Nederlands. Demo aan te vragen. Je kan de tool 14 dagen gratis uittesten. Vanaf 6 euro per maand.

3. Harvest

Harvest is een time-tracking app voor freelancers, met onder andere facturatie, kosten en teammanagementfuncties. Met Harvest hou je de tijd bij vanaf je desktop, telefoon en favoriete hulpprogramma’s zoals Asana, Trello en Basecamp. Vervolgens worden die gegevens samengevoegd tot visuele rapporten zodat je makkelijk kunt zien waar je aan werkt en projecten in de gaten krijgt voordat ze het budget overschrijden. En als je je klanten een rekening wil sturen, kan je een factuur opstellen uit je factureerbare tijd.

30 dagen gratis. Vanaf 12 euro per maand.

4. My Hours

My Hours is een time tracking oplossing die je in staat stelt om je werktijd te monitoren, je facturen te beheren en je taken te plannen. De tool beschikt over een klantrapportage, budgetplanning en een projectbeheermodule. Via de dashboard analyseer je de bestede tijd aan een opdracht, de factureerbare tijd en bereken je de factureerbare bedragen voor elk project.

Gratis voor freelancers en starters.

 

5. Funkytime

Met FunkyTime bewaar je het overzicht van al jouw projecten. Heb je meer nodig?  Dan kan je een uitbreiding bestellen waardoor het mogelijk is om tarieven bij te houden, klanten te beheren, projecten nauwer af te lijnen, projecten te delen met anderen, rapporten te verkrijgen …

FunkyTime biedt de premium versie gratis aan freelancers aan. Op die manier wil het bedrijf kleine ondernemingen steunen tijdens de crisis. FunkyTime belooft ook om de tool na de crisis voor die groep gratis te houden.

FunkyTime is een Belgisch bedrijf met een zetel in Zottegem.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *